Häät.fi uudistui! Jatka etusivulle tästä
Uusia ominaisuuksia tulossa pian, lue lisää
Unelmoitko häistä? Häät-viikkokirjeet sisältävät Häät-tiimin kokoamia hääaiheisia ideoita, inspiraatiota, tietoa ja vinkkejä, ja saat ne sähköpostiisi maksutta. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin haluat.
Kevättalvi on hääpukumyynnin kuuminta aikaa, jolloin lähestyvän kesäsesongin morsiamet etsivät omaa unelmaansa. Jos sinulla on omiin häihin vielä aikaa runsaasti – jopa yli vuosi – ethän kiirehdi varaamaan ensimmäistä sovitusaikaasi ihan vielä. Miksi ei? Se selviää kun luet seuraavat kolme neuvoa!
Hääpukuliikkeissä on kevätkuukausina täysi työ saada kaikki kesän morsiamet puetuiksi. Ajanvaraukset, varsinkin lauantait, täyttyvät kiireisten morsianten sovituksista. Jos omat häät häämöttävät vasta seuraavana vuonna, on keväällä hyvä hetki fiilistellä erilaisia tyylejä häälehtien sivuilla, Hääpukukoneen avulla, merkkien sivuilla ja hääpukunäytöksissä. Unelmoi ja ihastu – vaikka useammankin kerran – ja nauti siitä että sinun ei tarvitse vielä päättää.
Etsi suosikkimekkosi Häät.fissä >> Hääpukukone
Mikäli olet vasta seuraavan vuoden morsian, olet onnekas, sillä sinua varten suunnittelijat luovat uusia ihanuuksia talven ja kevään aikana. Nämä luomukset ovat saatavilla sovituksiin vasta kesän jälkeen – malta siis mielesi vielä keväällä, jos haluat uusinta uutta!
Jos hääpukuliikkeessä vihjataan, että seuraavan vuoden morsiamena sinun kannattaisi tulla ensimmäiseen sovitukseen vasta muutaman kuukauden kuluttua, siitä ei kannata pahastua, vaikka itsellä olisikin jo kova into fiilistellä. Innokkaimmille kysyjille asiakaspalvelija saattaa myös ehdottaa sovitusaikaa keskellä viikkoa, sillä kiireisten viikonloppujen aikana pyritään ottamaan vastaan ne asiakkaat, joille puku on löydettävä jo todella nopeasti, jotta se ehtii ajoissa valmistajalta liikkeeseen ja mahdolliset mittamuutoksetkin saadaan tehdyksi. Lähde liikkeelle kuitenkin vasta silloin, kun tiedät olevasi valmis tekemään ostopäätöksen.
Loppukeväällä, yleensä huhti-kesäkuussa on mahdollisuus tehdä huippulöytöjä, sillä silloin hääpukuliikkeistä poistetaan kuluvan kauden mallipukuja alennushinnoin ja tehdään tilaa kesällä ja alkusyksystä saapuville seuraavan kauden uutuuksille. Poistohinnat koskevat yleensä vain rekiltä löytyviä pukuja, tilauspuvut ovat myös alekaudella normaalihintaisia.
Älä kuitenkaan vitkuttele valintaasi ihan häiden alusviikoille asti. Sopiva hetki lähteä hääpukuostoksille on vajaa vuosi ennen häitä, asiantuntijat suosittelevat tekemään päätöksen 6-8 kuukautta ennen hääpäivää.
Mitä pidempään ja lähemmäs hääpäivääsi hääpukusi valintaa ja ostopäätöstäsi viet, sitä kiireisemmäksi käyvät myös liikkeiden aikataulut palvella sinua koskien valintaa, tilausta sekä pukusi mahdollisia muokkaustöitä ja tarvittavia korjaus- ja loppusovituksia silmällä pitäen.
Lue myös tämä Häät.fissä: 10 vinkkiä hääpuvun valintaan
Teksti Häät-mediaKuvat Häät-media ja European Bridal Week
Muokattu: 11.3.2019
Häät-verkkopalvelut (Editus Oy) tarjoavat sinulle laadukasta kotimaista hääsisältöä ja keräävät evästeitä. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallentuvat laitteesi selaimeen. Ne kertovat meille esimerkiksi, millaisella laitteella käytät verkkopalvelua ja oletko vieraillut sivustoillamme aikaisemmin. Näiden tietojen avulla kehitämme sinulle parempia palveluja ja voimme tarjota kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Hyödynnämme myös analytiikkaa raportoinnissa sekä kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Häät-verkkopalveluille on myönnetty kertova Avainlippu-tunnus.
Valitsemalla ”Hyväksy” annat suostumuksesi siihen, että Häät-verkkopalvelut teknologiakumppaneineen tallentaa ja käyttää tunnisteita edellä mainittuihin tarkoituksiin ja käsittelee niiden avulla kerättyjä tietoja markkinoinnin ja mainonnan kohdentamiseen. Osa Häät- verkkopalveluiden tallentamista tunnisteista on välttämättömiä palvelujen ja kotimaisen hääsisällön tarjoamiseksi. Lupasi koskee palveluita haat.fi ja haamessutnetissa.fi.
Lue lisää evästekäytännöstämme Tietosuojaselosteesta.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla. Käyttämiämme työkaluja on muun muassa Facebook Pixel.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics, Hotjar, Clarity ja Insight Pixel.