Häät.fi uudistui! Jatka etusivulle tästä
Uusia ominaisuuksia tulossa pian, lue lisää
Unelmoitko häistä? Häät-viikkokirjeet sisältävät Häät-tiimin kokoamia hääaiheisia ideoita, inspiraatiota, tietoa ja vinkkejä, ja saat ne sähköpostiisi maksutta. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin haluat.
Kuva Alejandro Lorenzo
Love me do -häätapahtumassa tammikuussa 2020 ensimmäistä kertaa järjestetty Hääkampaus 2020 -kilpailu oli menestys. Häät-lehden toimituspäällikön roolissa sain kunnian olla tuomariston jäsenenä mukana antamassa omat arvosteluni kilpailun kampauksista.
Voittajaksi selviytyi Punavuoren Velvet-kampaamossa työskentelevä Ida Kolari. Hänen loihtima rennon boheemi ja hyvin trendien aalloilla svengaava kampaus oli nappisuoritus. Heinät ja kuivakukat toivat tuulahduksen koristelutrendienkin maailmasta, sillä juuri nämä yksityiskohdat nostavat suosiotaan kattauksissa, juhlatilan somistuksessa ja jopa kimpuissa.
Mallilla oli yllään by Katariinan morsiuspuku, Woodmindin korvakorut ja Greenhome Viherpalvelun kukkia. Mallin oli meikannut Heidi Hyttinen.
Kuva Arto Jaatinen / Love Me Do
Toiseksi sijoittui Nelli Ruhanen Lyreilia-kampaamosta. Kampauksessa minua ihastutti näyttävä ja hyvin tätä hetkeä henkivä kukkapanta, jonka toteutuksesta vastasi Johanna Pauliina Design. Mallilla oli yllään Laura Hyvi Bridalin puku ja mallin oli meikannut Laura Pensasmäki.
Kolmanneksi sijoittui Laura Aaltonen Bruk Hair Designista. Tyylikäs ja huoliteltu nutturakampaus oli asetettu trendikkäästi niskan sijasta ylemmäs. Mallilla oli Morsiuspukuliike Fiancéen puku ja Jennyn Kukan koristeet.
Otin ilolla vastaan tuomarointitehtävän. Kanssani tuomaristossa olivat ammattiopettaja, kansainvälinen kouluttaja ja pitkän linjan kampauskilpailija Marja Sillanpää, Pinni-lehden päätoimittaja Rainer Nyman, muodin asiantuntija ja kirjailija Mirva Saukkola, parturi-kampaaja Noora Toiviainen, stylisti Hani Haimi ja Ilta-Sanomat MyStylen muoti- ja kauneustoimittaja Vivi Norokorpi.
Oli mielenkiintoista nähdä erilaisia kampauksia ja huomioida se, miten ammattilaiset olivat ottaneet kokonaistyylin huomioon. Kampauksissa tuli käyttää eläviä kukkia. Voittajakolmikkoon sijoittuivatkin eri tyyliset, mutta hyvin trendikkäät kampaukset. Itselleni jäi parhaiten mieleen toiseksi tulleen Nelli Ruhasen kampauksen kukkakoriste. Ehkä juuri siksi, että se edusti rohkeaa ja villimpää otetta klassiseksi pidettyyn suomalaiseen hääkampausmuotiin.
Ennustankin, että tulevana häävuotena nähdään rohkean tyylikkäitä toteutuksia kampausten muodossa!
Katso kuvat alta aukeavasta kuvagalleriasta!
Essi Heinonen - Clippers Auli Tuomala - Auline’sLassi Suominen - Bruk Hair Design Katja Rinnevuori - Cut-CutTanja Argillander - Parturikampaamo Studio83 Niina Suuronen - Niina Suuronen Tmi/Nina Style Nina Nyfors-Vartia - Nina Style Rimma Retsia - Rimma R
Teksti Tanja Hakala / Häät.fi
Muokattu: 13.5.2020
Häät-verkkopalvelut (Editus Oy) tarjoavat sinulle laadukasta kotimaista hääsisältöä ja keräävät evästeitä. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallentuvat laitteesi selaimeen. Ne kertovat meille esimerkiksi, millaisella laitteella käytät verkkopalvelua ja oletko vieraillut sivustoillamme aikaisemmin. Näiden tietojen avulla kehitämme sinulle parempia palveluja ja voimme tarjota kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Hyödynnämme myös analytiikkaa raportoinnissa sekä kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Häät-verkkopalveluille on myönnetty kertova Avainlippu-tunnus.
Valitsemalla ”Hyväksy” annat suostumuksesi siihen, että Häät-verkkopalvelut teknologiakumppaneineen tallentaa ja käyttää tunnisteita edellä mainittuihin tarkoituksiin ja käsittelee niiden avulla kerättyjä tietoja markkinoinnin ja mainonnan kohdentamiseen. Osa Häät- verkkopalveluiden tallentamista tunnisteista on välttämättömiä palvelujen ja kotimaisen hääsisällön tarjoamiseksi. Lupasi koskee palveluita haat.fi ja haamessutnetissa.fi.
Lue lisää evästekäytännöstämme Tietosuojaselosteesta.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla. Käyttämiämme työkaluja on muun muassa Facebook Pixel.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics, Hotjar, Clarity ja Insight Pixel.