Mainos: Pohdituttaako kuinka tilata dj:n häihin? Katso muistilista Häät.fistä
Mainos: Millaisista kihla- ja vihkisormusyhdistelmistä voisi haaveilla?
Unelmoitko häistä? Häät-viikkokirjeet sisältävät Häät-tiimin kokoamia hääaiheisia ideoita, inspiraatiota, tietoa ja vinkkejä, ja saat ne sähköpostiisi maksutta. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin haluat.
Kuva Aarography
Smoke bombseilla viedään hääkuvien tunnelma ääripäästä toiseen. Valokuvaaja Aaro Keipi Aarographysta paljasti parhaimmat vinkit pommien käyttöön.
“Kyseessä on pieni pahvinen putki. Näitä kutsutaan myös nimellä savupommi tai savuheite. Sytytyslankaa vetämällä putken saa heittämään savua ilmaan. Väriskaala on laaja ja yhden heitteen savu kestää 45-90 sekuntia.”
“Niitä käyttämällä saadaan aikaan luovia ja dramaattisia kuvia. Savu toimii erityisesti silloin, jos kuvan tausta näyttää turhan tylsältä tai arkipäiväiseltä. Lisäämällä salaman savun taakse, kuviin saa lisää potkua, jos kuvaushetkellä on hämärää.”
“Pommin käyttö vaatii tyynen ilman, sillä tuuli hajottaa savun liian nopeasti. Paikan pitää olla sellainen, missä savun käyttö ei häiritse muita. Sisätiloissa ehdottomasti kielletty!”
“Väriaine voi tahria 80 senttimetrin etäisyydellä olevat esineet tai hääpuvun. Voimakas ilotulitteita muistuttava haju voi sekin tarttua vaatteisiin, joten riittävä turvaetäisyys pitää muistaa.”
Savupommi maksaa 8-14 euroa. Aaro muistuttaa, että hän ei esimerkiksi veloita ekstrahintaa pommien käytöstä parilta. Tarkoituksena kun on saada mahdollisimman hienot kuvat parista. – Pommien hinta on suhteellisen mitätön siihen verrattuna, jos ne lisäävät hääparin iloa ja tyytyväisyyttä kuvia katsellessaan.
Juttu on julkaistu aiemmin Häät-lehden numerossa 1/2020. Voit ostaa lehden digiversion itsellesi täältä.
Teksti Tanja Hakala / Häät.fi Kuvat Aarography
Muokattu: 30.8.2024
Porilainen valokuvaaja Emmi Laaksonen voitti Vuoden Hääkuva 2025 -kilpailun ja keräsi 17,6 prosentti...
Palkittu italialainen hääkuvaaja Emanuele Carpenzano painottaa, että hääkuvan ja hääkuvaajan tärkein...
Valokuvaaja kohtaa työkseen hääpareja ja käy läpi useita hääpäiviä vuodessa, vaikka itse hääparille ...
Rovaniemeläisen valokuvaaja Miika Hämäläisen kuva voitti kilpailun ja keräsi 37 prosenttia annetuist...
Häävideo on elokuvamainen tarina hääparin tärkeästä päivästä, mutta aito. Hääelokuvaksi kuvattu hääp...
Hääparin oma mielentila on tärkeää saada mahdollisimman rennoksi ja unohtamaan hääpäivän aikataulu k...
Häiden suunnittelun helpottamiseksi on hyvä luoda raamit sille, millaista visuaalista kokonaisuutta häälookiin tavoitellaan. Värianalyysi on yksi tehokas työkalu harmonisen kokonaisuuden saavuttamiseksi.
Moodcolors-värianalyysi auttaa valitsemaan värit, jotka korostavat morsiamen ja sulhasen luonnollista hehkua tärkeänä päivänä. Värianalyysin kautta hääparin omien hääpukujen, asusteiden ja meikin valinta helpottuu, ja samalla avautuu mahdollisuus luoda koko hääjuhlalle visuaaliset raamit parhaaksi todettujen värien kautta.
Vaikka värianalyysissä etsitään itselle parhaita värisävyjä, ei minkään värin käyttöä kielletä.
– Jos jokin värisävy kutsuu ja tuntuu tärkeältä saada ilmentämään omaa persoonaa, on ehdottoman tärkeää myös käyttää kyseistä väriä tärkeänä päivänään, Moodcolors-värianalyytikko Saila Oikarinen Studio Twelve Colorsilta tähdentää.
Kuva Tunnelmia Photography
Morsiamelle ehkä se kaikkein kiinnostavin informaatio värianalyysissä on sopivimman valkoisen sävyn löytäminen. Moodcolors-värianalyysimetodi auttaa morsianta valitsemaan hääpuvun värin, joka korostaa hänen luonnollista kauneuttaan ja sopii hänen ihon sävyynsä.
Valkoisiakin on tosiaan useita, ja paras valkoinen selvitetään aina värianalyysissä. Lisäksi värianalyysi voi ohjata morsiamen meikin ja hiusten värivalintoja, jotka täydentävät luonnollisesti hääpuvun sävyä.
Sulhasen värianalyysissä etsitään parhaat sävyt sulhasen hääpukuun ja asusteisiin, ja sovitetaan ne kauniisti yhteen myös morsiamen parhaiden sävyjen kanssa.
Parhaiden puvun värivaihtoehtojen löydyttyä voidaan tutkia, missä sävyssä asusteet kuten solmio, taskuliina ja kengät täydentävät hyvin sekä pukua, että hääparin visuaalista ilmettä kokonaisuutena.
– Toivon, ettei meidän tarvitsisi pienentää itseämme, vaan voisimme loistaa omissa väreissämme, lisää Moodcolorsin perustaja värianalyytikko Marika Partanen.
Värianalyysin lopputuloksena hääparilla on käsissään väripaletti, joka voi inspiroida luomaan koko juhlalle personoidun, hääparille luonnollisen ilmeen. Yhden tai muutaman yhtenäisen teemavärin valinta voi helpottaa häiden suunnittelussa lukuisissa valinnoissa, kuten esimerkiksi kaasojen asuissa ja juhlatilan koristeissa.
Selkeä väripaletti auttaa varmistamaan, että kaikki häiden elementit sopivat yhteen eivätkä riitele keskenään. Hääparia korostavien yhteinäisten sävyjen kautta onnistuu ainutlaatuisen tunnelman luominen unohtumattomaan päivään.
Teksti Ronja NarumoKuvat Tunnelmia Photography / Tunnelmia Photography
Hääpari Veera Törmikoski ja Mikko KarhunenVärianalyytikko Saila Oikarinen / Studio Twelve Colours
Moodcolors-värianalyysi tarjoaa kiireettömän ja käytännönläheisen kohtaamisen, jossa löydämme luonnolliseen harmoniaasi sopivat värit.
IG @moodcolors.fi
FB @moodcolors
ARTIKKELI ON MAINOSSISÄLTÖÄ, yhteistyössä MOODCOLORS
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi sivustollamme
Häät-verkkopalvelut (Editus Oy) tarjoavat sinulle laadukasta kotimaista hääsisältöä ja keräävät evästeitä. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallentuvat laitteesi selaimeen. Ne kertovat meille esimerkiksi, millaisella laitteella käytät verkkopalvelua ja oletko vieraillut sivustoillamme aikaisemmin. Tilastollisten evästeiden avulla kehitämme sinulle parempia palveluja ja markkinointievästeiden avulla voimme tarjota kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Osa tunnisteista on välttämättömiä palvelujen ja kotimaisen hääsisällön tarjoamiseksi.
Lue lisää tietosuojaselosteesta.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla. Käyttämiämme työkaluja on muun muassa Facebook Pixel.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen.