Häät.fi uudistui! Jatka etusivulle tästä
Uusia ominaisuuksia tulossa pian, lue lisää
Unelmoitko häistä? Häät-viikkokirjeet sisältävät Häät-tiimin kokoamia hääaiheisia ideoita, inspiraatiota, tietoa ja vinkkejä, ja saat ne sähköpostiisi maksutta. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin haluat.
Häät.fin lukijat äänestivät kesän aikana, mikä on Vuoden Kaunein Sormus 2013. Tiukassa kilpailussa asiantuntijaraadin nimeämistä finalisteista voittajaksi nousi korusuunnittelija Carina Blomqvistin luomus Eden.
Viime vuonna Suomen Kultaseppien liiton Vuoden kultasepäksi valitsema Carina Blomqvist sai idean voittosormukseensa jo aiemmin suunnittelemastaan Eden-koruteemasta.– Eden-mallisto oli jo olemassa, mutta ystävän kehotuksesta kiteytin teeman sormukseksi. Vuoden kaunein sormus -kilpailu käynnistyi sopivasti samaan aikaan, ja päätin lähteä uudella sormuksellani mukaan, Blomqvist muistelee.
Blomqvist luonnehtii sormustaan runsaan romanttiseksi. Ornamentit ja kukat ovat aina inspiroineet häntä suunnittelutyössä. Keltakultainen sormus on leveä, keskellä pujottelee viiniköynnöskuvio ja reunoissa kimaltelee 50 pientä timanttia.
– Sormus on ehdottomasti minun näköiseni. Siinä on romantiikkaa, mutta myös sopivasti näyttävyyttä ja bling-blingiä, naurahtaa Blomqvist.
Blomqvistille voitto on ansiokkaan vuoden huipennus.
– Kun minut valittiin vuoden kultasepäksi, oli hienoa saada tunnustusta oman alani ammattilaisilta. Vuoden kaunein sormus -kilpailun voittaja valittiin puolestaan yleisöäänestyksellä, ja voitto on osoitus siitä, että valitsemallani tiellä on hyvä jatkaa, Blomqvist pohtii.
Vuoden kaunein sormus -kilpailuon kaksivaiheinen. Kilpailuun lähetetyistä ehdotuksista esiraati valitsee sormukset yleisöäänestykseen. Esiraatiin kuuluivat tänä vuonna Häät-lehden ja Häät.fin päätoimittaja Sari Yli-Salomäki, hääbloggaaja Hanna Gjerskvål (os. Kankkio), muotisuunnittelija Teemu Muurimäki, muoti- ja tyylikonsultti Leena Sarvi ja raadin sihteeri, Messukeskuksen tiedottaja Antti Karjunen. Yleisöäänestys järjestettiin Häät.fissä kesä-elokuussa 2013, 12 finalistisormukselle annettiin ääniä yhteensä lähes 8200 kappaletta. Raati oli iloinen Eden-sormuksen menestyksestä äänestyksessä.
– Eden on erinomaisesti aikaa kuvaava, kontrasteja tulvillaan oleva vahva tulkinta näyttäväksi sormukseksi, jota voi ylpeydellä kantaa yli vuosikymmenten, Leena Sarvi tulkitsee.
– Orgaaniset, luonnosta poimitut kuviot viehättävät tämän päivän kuluttajaa. Eden-sormuksen materiaalikin on erinomaisesti ajan hermolla, sillä keltakulta tekee vahvasti tuloaan pitkään suosituimman jalometallin asemasta nauttineen valkokullan rinnalle, Sari Yli-Salomäki miettii.
Korusuunnittelija Carina Blomqvist on upeasti vanginnut yhteen uuden ja vanhan maagisuuden. Jos tulevalta morsiamelta vielä puuttuu uutta tai vanhaa, tämä sormus on siihen luotu. Ajaton muotoilu kestää aikaa, Hanna Gjerskvål pohtii.
Muokattu: 7.11.2022
Häät-verkkopalvelut (Editus Oy) tarjoavat sinulle laadukasta kotimaista hääsisältöä ja keräävät evästeitä. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallentuvat laitteesi selaimeen. Ne kertovat meille esimerkiksi, millaisella laitteella käytät verkkopalvelua ja oletko vieraillut sivustoillamme aikaisemmin. Näiden tietojen avulla kehitämme sinulle parempia palveluja ja voimme tarjota kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Hyödynnämme myös analytiikkaa raportoinnissa sekä kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Häät-verkkopalveluille on myönnetty kertova Avainlippu-tunnus.
Valitsemalla ”Hyväksy” annat suostumuksesi siihen, että Häät-verkkopalvelut teknologiakumppaneineen tallentaa ja käyttää tunnisteita edellä mainittuihin tarkoituksiin ja käsittelee niiden avulla kerättyjä tietoja markkinoinnin ja mainonnan kohdentamiseen. Osa Häät- verkkopalveluiden tallentamista tunnisteista on välttämättömiä palvelujen ja kotimaisen hääsisällön tarjoamiseksi. Lupasi koskee palveluita haat.fi ja haamessutnetissa.fi.
Lue lisää evästekäytännöstämme Tietosuojaselosteesta.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla. Käyttämiämme työkaluja on muun muassa Facebook Pixel.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics, Hotjar, Clarity ja Insight Pixel.